Metodický postup při vyučování

 
Ráda pracuji s materiály vytvořenými na míru dané osobě, ne vždy se to však obejde bez pomocníčků.
 
Pro přirozené osvojení jazyka a pro jeho následné užití (konverzaci) často využívám příběhy a články, se kterými velmi aktivně pracujeme. Pro nejmladší žáčky tak mám jednoduché příběhy v "bublinách", na kterých se vždy naučí i některý gramatický prvek, který následně procvičíme. Pro žáky druhého stupně ZŠ a středních škol používám články časopisu Drive, kde jsou jednotlivé úrovně AJ rozlišené, jejich slovní zásoba se navíc přirozeně rozšiřuje. Pro maturanty je to pak především kniha Let´s talk, kde se články vztahují  k jednotlivým maturitním tématům.
 
Školní slovíčka nebo zkrátka novou slovní zásobu se žáci učí hravou formou, kdy nejde o drcení se slovíček nazpaměť, ale rovnou se je učí používat.  Tento způsob výuky je založen na tzv. Callanově metodě, kdy "bombarduji" žáky větami na překlad - od jednodušších ke složitějším. Kromě osvojení slovíček si tedy procvičí i praktickou část jazyka.
 
Dále s dětmi hraji hry na vymýšlení příběhů při popisování obrázků - na těch se dají velmi dobře procvičit i maturitní témata. Další diskutování probíhá nad aktuálními novinkami ze světa. Neobejdeme se ani bez doplňování slov během poslechu oblíbených anglických písniček.
 
Jako jistá motivace slouží hrací plán, na kterém se žáci pohybují podle úspěšnosti v hodinách. Mohou tak také porovnat jestli si vedou lépe než minule, či se pohoršili. Nejmenší děti si pak za odměnu vymalují obrázek v omalovánkách.